About Dani






Hi, I'm Dani!
I am the result of a cultural mix.
Spanish is my mother tongue, but I love languages.
Italian is my "second mother tongue".
I love literature and I would have loved to be graced with the gift of writing.
also have a Msc in Natural Sciences, and graduated with a thesis in Botany.
Fashion. I love fashion from a broader perspective, as a part of our culture as human beings and as an important means of communication, not necessarily and solely as a cult of brands.
I am a passionate for anthropology and love everything is folk and ethnography.

I’ve been always fascinated by needle and thread, since I was a little girl: with a pair of hands and two apparently insignificant objects you can enter a vast, limitless world. That’s what humanity has probably been experiencing trough thousands of years.
Not to talk about looms and textiles,  things that amaze me and make me think about our ancestors: about raw fibers, pigments, handcrafting... the search of beauty using what nature gave us.
Through centuries we have elaborated and garnished our manufactures and we have reached to create textile arts and… fashion.

After college I decided to follow my dream and started to learn more seriously the art of sewing and dressmaking. I started with private lessons and then I attended school classes.
Since then I have met people that have taught me lots of things. I am finally doing something I love while I learn to know myself, and most importantly... to become myself.

My wish is to finally put together freely all the things I am, all the things I love, all the things I think, and share them in this blog.
I live in Italy now but I am a bicultural body, mind and soul.… if you want to know more… follow the blog!

P.S. If you find my english a little odd try to be "indulgent", it's not my native language! (but Iove it).

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ciao, mi chiamo Dani!
Sono il prodotto di un mix di culture.
La mia lingua madre è lo Spagnolo e adoro le lingue.
La mia seconda lingua madre è l'italiano.
Sono laureata in Scienze Naturali, con una tesi in Botanica (Fitosociologia, volendo essere più precisi..).
Sono appassionata di antropologia e amo tutto ciò che è folk o etnografia.
Adoro la letteratura e mi sarebbe piaciuto avere il dono della scrittura, nel vero senso della parola.
La Moda. Mi piace la moda da sotto unaprospettiva più ampia, ovvero come una parte della nostra cultura, come un importante mezzo di comunicazione, e non come semplice culto dei marchi.

Da quando ero una bambina sono sempre stata affascinata da quello che con due oggetti apparentemente insignificanti come ago e filo riusciamo ad ottenere.
Per non parlare di telai e tessuti, cose così semplici ma al tempo stesso meravigliose e importanti e che mi fanno pensare a cose primordiali... i nostri antenati, i pigmenti, le fibre grezze, il lavoro manuale... La ricerca della bellezza attraverso ciò che la natura ci ha dato.
Ed eccoci qui, attraverso i millenni le nostre creazioni si sono evolute, le abbiamo stratificate e rivestite di significati arrivando a concepire le arti tessili e la moda...


Dopo la laurea ho voluto seguire il sogno che mi perseguita da quando sono piccola... imparare a cucire seriamente. Ho cominciato con delle lezioni private e poi ho voluto frequentare un corso per avere una qualifica professionale.
Da allora ho incontrato diverse persone, che in un modo o nell'altro, mi hanno insegnato tante cose. Ma la cosa più importante è che dopo diversi lavori sto finalmente facendo qualcosa che amo. Sto imparando a conoscere me stessa ma sopratutto sto imparando a diventare me stessa.
Il mio desiderio e quello di riuscire finalmente a raccogliere tutto quello che sono, tutto quello che amo, tutto quello che penso e di condividerlo liberamente grazie a questo blog.
Vivo in Italia, ma ho una mente, un corpo e un anima biculturali. Se siete almeno curiosi... seguite il blog!